menu icon
 

Du forlader nu den danske version for at forsætte på den internationale version. 

Ønsker du at forsætte til engelsk sporg?

Ja tak Nej tak

logo fix
 

Vælg den rigtige e-handelsplatform - 10 spørgsmål checkliste

Den successfulde e-handelsforretning skal stå sin første rigtige test, når der skal vælges platform for projektet.

År for år er den totale omsætning for e-handel steget og alle kan blive enige om, at e-handel kan øge både omsætning, international ekspansion og kundeloyalitet for din virksomhed. Investeringen er lavere, end hvis du skulle etablere kontor i en anden region eller i udlandet.

Udefra ser det let ud og ligetil. Men der er en hage.

Undersøgelser viser, at de fleste tilfælde af kunder, der springer fra en ordre og forlader indkøbskurven, sker fordi kunden oplever en grad af ufleksibilitet i forbindelse med levering eller afhentning af ordren. Altså rene logistikovervejelser. Kunderne bliver skuffede, når varen efter ordreafgivelse, pludselig ikke er på lager, eller prisen er ændret, eller noget helt tredje. Alle mulige ”små-ting”, som har en stor negativ virkning, og efterlader kunden med et negativt indtryk. Kunden vil sandsynligvis forlade din web-shop og aldrig komme igen.

På B-t-B markedet er der store fordele i at automatisere ordremodtagelse og kundeservice og give kunderne bedre self-service betingelser. Men også dette kræver tilvænning, og det er vigtigt, at kunderne forstår fordele, og at du giver dem tid til omstillingen.

Uanset om du ønsker at servicere b-t-c kunder eller b-t-b kunder er det vigtigt, at kundens oplevelse er positiv, konsistent, og at du tilfører den digitale oplevelse værdi. Om det er prissammenligninger, mange afhentningsmuligheder, selvbetjening, hurtig ordreafgivelse eller individuelt produktkatalog, skal du give kunden, hvad de forventer, og helst lidt til.

Nedenfor har vi listet nogle væsentlige spørgsmål, som du med fordel kan diskutere med den kollega’er og leverandører, så I er klar over, hvad I skal forlange en den nye løsning:

10 spørgsmål til valg af e-handelsplatform

  1. Anvender i et ERP system i virksomheden?
  2. Har I brug for at anvende ERP data i jeres løsning? F.eks. jeres varetekster, varekategorier, priser, lagerbeholdninger eller kundedata?
  3. Er jeres ERP system bestemmende for rapportering og forretningsprocesser internt i virksomheden?
  4. Har I overvejelser om effektiviseringsgevinster ved e-handel? Så som at reducere manuel behandling af ordrer?
  5. Har dine kunder behov for at kunne se aktuelle lagerbeholdninger og leveringstidspunkter?
  6. Mener du, at I kan forbedre jeres online dialog med kunden på jeres eksisterende site?
  7. Kan dit nuværende site anvende værktøjer til at forbedre kundeoplevelsen?
  8. Er fleksibilitet, robusted og sikkerhed vigtige parametre for dine online kunder?
  9. Håber du på at øge salget online?
  10. Er det vigtigt for dig, at du nemt kan skifte løsningspartner på dit nye site?

Vi håber, at du med disse 10 spørgsmål er blevet klogere på, hvad I har brug for at stille som krav til jeres nye e-handelsplatform. Har du brug for yderligere input, er du velkommen til at kontakte Evision.


Hjemmesiden bruger cookies. Ved fortsat at bruge vores hjemmeside accepterer du vores brug af cookies. Mere info