Byg selv din webshop

Den ultimative frihed til at bygge den optimale eshop for dig

Start her - hvis du selv vil bygge din næste eshop

Denne sektion er tilegnet tekniske personer som elsker DIY og virksomheder der har egne IT-udviklingsressourcer.

Forudsætninger for komme i gang:

For at kunne bygge din evision ecommerce løsning skal du have viden og værktøjer indenfor følgende områder:

  • Udvikling i dit ERP-system
  • Kendskab til hvordan man installerer Umbraco og Plug-ins til Umbraco
  • Kendskab til hvordan man installerer en service på en windows 2012 eller nyere server

Overordnet skal du gennem følgende process:

  1. Installere evision ecommerce PIM i dit ERP-system
  2. Installere evision ecommerce i Umbraco
  3. Installere evision ecommerce Integratoren
  4. Klargøre data i ERP-systemet eventuelt ved hjælp af evision ecommerce Rapid-Start værktøjet i NAV eller Uniconta
  5. Test af data v.h.a. evision ecommerce acceleratoren
  6. Udvikle din frontend
  7. Sætte systemet i drift

Vi anbefaler at du allierer dig med en af vores implementeringspartnere, hvis du løber ind i et problem.

Implementering af evision PIM/OMS i ERP-systemet

Kompleksiteten af implementering af evision PIM/OMS i dit ERP-system er selvf'lgelig afhængig af hvilket ERP-system du har. Evision ecommerce PIM/OMS findes til følgende ERP-Platforme:

  • Microsoft Dynamics AX
  • Microsoft Dynamics NAV
  • Microsoft Dynamics C5
  • Microsoft Dynamics BC
  • Microsoft Microsoft XAL 
  • Uniconta

For at evision PIM/OMS kan installeres skal du have rettigheder til udviklingsværktøjerne i dit ERP-System, samt have rettigheder til at tilføje nye elementer i systemerne.

Dynamics AX

Værktøjerne der anvendes for at kunne tilpasse og installere nye moduler i Dynamics AX findes allerede i Dynamics AX, men de kan ikke anvendes medmindre man har en tilretningslicens. Ens sådan licens har alle certificerede AX-Parnere, men er også solgt til mange virksomheder der sin egen udviklingsafdeling. AX er født med ubegrænset rettigheder til at kunne insatllere nye moduler

Dynamics NAV

NAV har som AX også indbygge værksøjer, men her kræves også en udviklingslicens for at kunne anvende værktøjerne. For at kunne installere ny produkter i NAV kræves at kunden tilkøber granuller til tabeller og forms/pages. Visse 3-part produkter der er certificerede af Microsoft kan installeres uden granuller, da disse er en del af prisen for 3-partsprodukter. Evision Ecommerce prissættes efter et SAAS-princip (Pay-as-you grow) og kræver at der købes granuller hos NAV-partneren for at evision PIM/OMS kan installeres.

Microsoft Dynamics Business Centeral (BC)

Har du investeret i, eller opgraderet til NAV til Business Central, er udviklingen noget anderledes idet der kræves et helt andet udviklingssystem end det der findes i de Dynamics NAV (fra version 4 til version 2018) og det anbefales ikke at gå i gang med denne del af systemet som Do-It-Yourself, med mindre man er Dynamics NAV certifiseret udvikler.

Dynamics C5 og XAL

I Dynamics C5 findes værktøjerne som standard, men du skal tilkøbe kapacitet til flere tabeller og sider. Disse tilkøb har mange brugere allerede købt. Det er desuden nødvendigt at du har rettigheder til Microsofts standard-moduler Ehandel 1-3.

Uniconta

Uniconta er et ERP-system der er 100% implementeret i .NET og det kræver derfor at udviklingsteamet har .NET kundskaber og behersker udviklingssproget C#. 

 

 

Hjemmesiden bruger cookies. Ved fortsat at bruge vores hjemmeside accepterer du vores brug af cookies. Læs mere