En af de primære årsager til, at e-handelsfirmaer skal bruge et ERP-system som back-end, er for at automatisere sine forretningsprocesser, men ved du hvorfor e-handelsbranchen stadig kæmper for at holde trit med deres konkurrenter? Her er de 3 væsentligste grunde til, at så mange e-handelsvirksomheder fejler.
Manuel data indtastning
Tid koster penge. Hvis din e-handel-forretning kræver en masse manuelt arbejde, som at indtaste ordrer i ERP til at opdatere produktdata på webshoppen, vil opgaven i sidste ende dræbe produktiviteten i din virksomhed og øge dine produktionsomkostninger. Der er kun én måde at overvinde denne hindring på, nemlig ved at integrere din webshop med ERP-systemet. Herved undgås ikke kun manuelle indtastningsfejl, men dataintegriteten øges også og den interne produktivitet stiger betydeligt.
Forkerte lagertal og priser
En af de elementære udfordringer i en webshop er, at sikre at lagerniveauerne og priserne er korrekte. Størrelsen af problemet stiger hvis virksomheden både har en fysisk butik og en webshop som anvender samme lager, da begge salgskanaler skal anvende ens data, idet kunden får de samme informationer uanset om han/hun henvender sig fysisk, telefonisk eller bestiller varer i webshoppen. Nogle af konkurrenceparametrene i både B2C og B2B-shops er pris og leveringsevne og det er derfor uhyre vigtigt at ændringer i disse to værdier, hvad enten ændringen skyldes at lageret ændres på grund af salg/indkøb eller prisen opdateres, øjeblikkelig opdateres overalt i både front-end og back-end. Er data ikke synkrone kan virksomheden tabe tillid hos kunderne som forventer, at der leveres når der er beholdning og til den pris der er angivet i webshoppen.
Dublerede informationer og menneskelige fejl
Præcision ved køb og især ved genbestilling er en meget vigtig faktor i den travle B2B-virksomhed som ikke accepterer forkerte leverancer eller, at varer og faktura sendes til forkerte adresser. Når der trods omhyggelighed alligevel opstår fejl, er det oftest menneskelige fejl som er kilden til problemet. En af kilderne til denne type fejl er at de samme data ofte genindtastes igen og igen i forskellige systemer som ikke er integrerede. En anden kilde er at indtastningen er besværlig og tidskrævende og at den travle person bag tastaturet derfor ikke får kontrolleret indtastningen inden masterdata opdateres. I andre situationer findes der ikke masterdata og kilden til information er derfor hukommelsen eller en et tilfældigt notat.
Ecommerce platformen fra evision kan hjælpe dig til at undgå ovenstående fejl og sikre en end-to-end integration.
evision ecommerce platformen indeholder følgende services;
- evision ecommerce indeholder en dyb integration af Microsoft Dynamics 365/NAV/AX/C5 og Uniconta til top CMS platforme som Sitecore and Umbraco.
- evision ecommerce integratoren sikrer at data realtidsopdateres så informationer som kategorier, produkter, ordre, priser, rabatter etc. altid er korrekte overalt i systemet.
- Det indbyggede PIM system sikrer, at du kun skal vedligeholde data et sted, i et værktøj.
evision ecommerce købes efter et "Pay-as-you-go" prisprincip, som er designet sådan at du kun betaler for den kapacitet som du anvender. Der er således ingen begrænsninger i funktionalitet. Du kan f.eks. starte med en lille pakke som tillader op til 200 ordrer pr. måned. Vokser din forretning, kan du til enhver tid opdatere systemet ved at tilkøbe mulighed for at håndtere flere kunder.