Sådan: effektivisér den interne kommunikation i din virksomhed

Sådan: effektivisér den interne kommunikation i din virksomhed

I din virksomhed kan der måske være tale om mere spildtid på at sende beskeder frem og tilbage, eller dobbeltarbejde som et resultat af misforståelser blandt medarbejdere, end du lige regner med. Du kan undgå al denne spildtid ved at styrke jeres interne kommunikation. Men hvordan? Vi viser dig her hvordan I sparer en masse tid, så I kan fokusere på jeres kernekompetencer.

 

Opstår der tit dobbeltarbejde i din virksomhed?

I en travl hverdag hvor der skal nåes meget, kan arbejdsfordelingen til tider virke uklar. Det kan resultere i at to ender med at udføre den samme opgave, eller at et tjek bliver gentaget kort efter det allerede er blevet udført. Det er problematisk, for det er arbejdstid du betaler for, som kunne have været anvendt på en mere effektiv måde. Netop derfor bør I have et effektivt system, hvor alle kan danne sig et overblik over, hvad hver især er i færd med, og hvad der mangler at blive udført.

Skal I ofte tjekke status via mailkorrespondance?

Der bliver brugt meget tid på mailkorrespondancer på arbejdspladser i dag. Nogle vil måske sige at det er for meget tid. Hvis hver medarbejder bruger flere timer på interne emails om ugen, bør I overveje hvor produktivt det egentlig er for virksomheden. Forestil jer i stedet et system, hvor I skærer en hel del emails væk, og i stedet har en flydende arbejdsgang. Her har I altid styr på hvor langt de andre er med hver opgave, og kan tracke om en deadline bliver nået til tiden. Systemet kan endda spare jer for unødvendige og langtrukne møder. Nu er alle opdateret automatisk.

 

Sådan undgår I misforståelser

Med en intern kommunikation baseret på et effektivt ERP system, slipper I for misforståelser og kan spare meget tid på at opdatere hinanden hele tiden. Du vil opleve at I er mere produktive i hverdagen og får nået mere end nogensinde før. ERP samler alle virksomhedens arbejdsprocesser i et og samme system. På den måde holdes alle dele af virksomheden altid ajour med hinanden, og alle medarbejdere er straks opdateret når der opstår ændringer eller når der er problemer. Nu skal der ikke længere spænes op og ned af gangene for at finde en bestemt medarbejder. I stedet får I hurtigere løst problemerne i fællesskab.

 

Integrer ERP med evision ecommerce

Når du integrerer dit ERP system med evision ecommerce platformen, får du styr på din backend og frontend i et og samme system. Alle ændringer du foretager i din ERP opdateres automatisk på din webshop. Det vil sige at alle oplysninger du har om prisreguleringer og data om international handel, automatisk også bliver anvendt på webshoppen. På den måde skal en pris kun ændres et enkelt sted, for at fremstå korrekt alle steder. Og internationale priser reguleres automatisk efter valutakursen.

 

På den måde har du ikke blot sparet dine medarbejdere for misforståelser, men også for en hel del dobbeltarbejde med hele tiden at opdatere hjemmesiden og holde den ajour med den data I har i eget system.