Sådan: lav effektiv marketing på din webshop uden teknisk indblanding

Sådan: lav effektiv marketing på din webshop uden teknisk indblanding

Når du driver egen virksomhed, er marketing en afgørende faktor for at sikre den sunde vækst. Men hvordan sørger du for at marketing bliver en naturlig del af virksomhedens arbejdsgang og fremtræder som en indbygget del af din webshop? Her viser vi dig hvordan din marketingafdeling kan føre effektive kampagner direkte på din webshop, uden at skulle prikke den tekniske afdeling på skulderen.

Lav marketing direkte på webshoppen uden koder

Flere i din virksomhed bliver måske lidt nervøse, når du beder dem om at lægge noget op på hjemmesiden. “Åh nej, skal jeg så til at rode med koder” vil være reaktionen hos mange. Men med evision ecommerce slipper dit content team helt for at se en eneste kode eller nørkle med designs. Her kan dine medarbejdere lægge indhold direkte op på hjemmesiden, uden at skulle sætte sig ind i, hvordan resten af systemet virker. Det sparer dig for oplæringstimer og det gør dit marketingteam mere selvstændigt. Nu kan de sørge for at der er jævnlig aktivitet på webshoppen i form af kampagner og blogs, helt uden at skulle vente på, at teknisk afdeling har tid.

Gør det nye content visuelt flot fra starten

Ikke nok med at dit marketing team nu selv kan lægge content op, så skal der heller ikke længere en designer ind over, for at få det hele til at se flot ud. Dit marketing team kan endda opsætte hele din webshop i udvalgte flotte templates suppleret med deres effektive content. Så er webshoppen klar med det samme, og der er sparet på både arbejdskraft og tid.

Med evision ecommerce er det visuelt flotte udseende klar fra start og dit team kan opsætte effektiv marketing i form at flotte landingpages. Disse fungerer som din personlige sælger med effektive Call-to-action knapper, som får kunden hurtigt videre til købsprocessen.

Tilpas content til den udvalgte målgruppe

Til systemet kan der udvikles et hav af forskellige templates. På den måde kan du vælge det udseende som er mest attraktivt for din målgruppe. Her kan du opdele i de ønskede kategorier og fremhæve de mest populære produkter. Du kan endda tilpasse webshoppens udseende direkte efter effektiv kundedata. På den måde ændres fremhævede produkter jævnligt og viser kunderne præcis det som de interesserer sig for.

Hav flere versioner af din webshop

Med evision ecommerce systemet kan du have flere versioner af din webshop. På den måde kan du skræddersy dit content og udsende præcis til den ønskede målgruppe. Du kan for eksempel have en webshop særligt egnet til børn, en anden til kvinder og en tilpasset dem der er interesseret i sportsudstyr. På den måde kan de tilgå din hjemmeside fra Google på flere måder og komme direkte ind på en landingpage tilpasset deres søgte interesse.

Effektiv markedsføring på internationalt plan

Du kan også tilpasse din webshop direkte i forhold til det internationale marked. Ud over at kunne tilpasse sprogversion, kan du også lave kulturelle tilpasninger, i forhold til foretrukken design, fremhævede produkter m.v. Samtidig tilpasses den ønskede valuta automatisk til dine priser.

Med de særligt tilpassede webshop versioner og landingpages bliver din markedsføring en integreret del af din webshop, og fanger målgruppen netop fra den side, hvor din webshop er mest attraktiv for dem.