Sådan skaber du en effektiv omnichannel for din forretning

Sådan skaber du en effektiv omnichannel for din forretning

Hvordan laver man en sammenhængende omnichannel, hvor der er styr på alle data og der skabes sammenhæng, både mellem din fysiske butik, dit telefonsalg og din webshop? Vi gør dig her klogere på hvordan du kan samle al kundedata i et og samme system, for at kunne lave en optimal forretning skræddersyet til dine kunders behov. Samtidig kommer vi ind på hvordan dit system integreres på en unik måde med evision ecommerce.

Lad dine kanaler deles om din lagerbeholdning

Når du skal opsætte en effektiv omnichannel, skal der være sammenhæng mellem alle led. Selvom dit salg distribueres på flere forskellige kanaler, bør al data samles i samme system, så hele din forretning kan have glæde af det. Derfor er det effektivt at lade al produktdata og kundedata blive registreret i et sammenhængende system, som alle kanaler er forbundet med. På den måde kan du hele tiden gøre dig nye erfaringer om dine kunder og tilpasse din forretning efter disse data.

 

Samtidig er det effektivt at have den samme lagerbeholdning, som alle dine kanaler deles om. På den måde har du et løbende overblik over din omsætning, hvilke produkter der sælger bedst og hvad der er på vej ud. Det gør det mere overskueligt at lave regnskab og lægge budget for virksomheden. Samtidig giver det dig en unik indsigt i dine kunders behov.

Hvordan evision systemet integreres med din CMS og ERP

Når vi taler om at integrere din CMS og ERP med evision ecommerce, taler vi om komplet integrering. Evision har en grænseflade som smelter sammen med dit CMS system og forbinder al data fuldstændig. Samtidig har evision en grænseflade som smelter sammen med dit ERP system. Hele dit system sammenhængende, og hver komponent påvirker de andre, hver gang der sker ændringer.

På den måde undgår du en masse dobbeltarbejde og du slipper for at skulle oplyse medarbejdere om ændringer. I stedet videregiver systemet al data helt automatisk, og mennesker involveres som sådan ikke i processen. Det sparer jer for en masse tid og giver jer mulighed for at koncentrere jer om jeres kernekompetencer i virksomheden.

Automatisk registrering i din lagerbeholdning fra webshop

Det unikke ved evision ecommerce er, at du vil opleve fuldstændig integrering mellem alle komponenter. Det gør at alt bliver opdateret i realtime og at du aldrig skal registrere en ændring manuelt i systemet. Bliver der købt et produkt på din webshop, bliver der sendt en besked direkte til din ERP, som automatisk opdaterer din lagerbeholdning i realtime, og sørger for at alle tal stemmer overens. På den måde vil du aldrig blive overrasket over lav lagerbeholdning eller lade dine kunder gå forgæves efter varer, som ikke længere er på lager.

 

Din CMS bliver opdateret automatisk, når der er lav lagerbeholdning eller en vare er udsolgt. Her vil bestillingsknappen automatisk forsvinde, når der ikke er flere af den pågældende vare tilbage. Ikke nok med det, vil systemet også automatisk bestille nye varer hjem, så du ikke skal være obs på at løbe tør. Er der tale om en sæsonvare kan du selvfølgelig justere disse automatiske bestillinger i systemet. Læs mere om vores Alt-i-en webshop løsning.