Sådan: Skræddersy din webshop til forskellige målgrupper

Har du flere målgrupper som du gerne vil nå ud til, og har du derfor svært ved at fastlægge dig på tema, opsætning og design af din webshop? Det er der heldigvis en løsning for. Det er nemlig nemmere end du tror at lave skræddersyede landingpages til forskellige formål. På den måde kan du i fx en tøj webshop skabe blikfang for både manden, kvinden, sportsentusiasten og børnefamilien.

 

Hver målgruppe får nemlig hver deres personaliserede webshop, som er sat op efter deres behov. I dette blogindlæg kan du læse meget mere om dine muligheder for skræddersyede webshops i evision ecommerce, og hvordan du kommer i gang.

Derfor er det vigtigt med en personaliseret webshop

Personalisering er blevet mere og mere vigtigt de seneste år, særligt når det kommer til marketing, men også i forhold til brugervenlighed. Det skaber en mere direkte relation til kunden, og skaber en følelse af, virkelig at være målrettet efter kundens behov. Med moderne algoritmer ved vores systemer i dag utroligt meget om brugerne. Både om deres vaner (offline og online), deres interesser, deres karriere og generelt deres liv.

 

Al denne data kan både bruges til at skabe effektiv marketing, men er også ideel til at skabe den optimale brugervenlighed på en webshop. Det skal være nemt at navigere rundt på din webshop, og der skal ikke være langt til kassen. Samtidig skal der være fremhævede produkter efter kundens interesser. På den måde kan kunden endnu hurtigere få købt en af bestsellerne inden for deres målgruppe.

 

Flere versioner af din webshop uden dobbeltarbejde

Det kan lyde besværligt og tidskrævende at lave en håndfuld skræddersyede versioner af sin webshop, så de passer til målgruppen. Men det behøver det slet ikke at være! Husk på at dit produktkatalog forbliver det samme - det opsættes blot på forskellige måder. Al data om dit katalog findes i dit ERP system, som via den integrerede løsning med evision ecommerce kan hentes frem, opsættes og designes i dit CMS system. På den måde skal du ikke til at oprette de samme produkter i flere versioner. De skal blot hentes frem fra din backend, og så kan du ellers tilpasse webshoppen, som du vil.

Målret på tværs af landegrænser

Udover at kunne målrette efter en specifik kundetype, kan du også tilpasse din webshop, så den passer til et internationalt marked. Skal din webshop for eksempel ind på det kinesiske marked, er der nogle bestemte kulturelle justeringer der skal foretages, så det passer til det pågældende marked. Det gælder både i forhold til farvetemaer og design, men også kategorisering samt hvilke produkter, der fremhæves. Hvad der er populært i Danmark, kan være helt anderledes på det kinesiske marked.

Tilpas til forskellige sprog og valuta

Udover at have forskellige versioner af din webshop, skræddersyet til forskellige kulturer, kan du også få din webshop på flere sprogversioner. Få en kløgtig oversætter til at tilpasse alt dit materiale, så klarer evision ecommerce selv alle valuta tilpasningerne. Du skal altså ikke til at finde lommeregneren frem, og indtaste hvert enkelt pris til den ønskede valuta. Med den udvidede version af evision ecommerce, klares det hele automatisk. På den måde slipper du også for regnefejl. Samtidig bliver priserne opdateret, i takt med at valutakursen ændrer sig. Fragtomkostninger bliver naturligvis også beregnet efter det pågældende land.

 

Så nemt kan du skræddersy din webshop i evision ecommerce

Vil du gerne lære mere om, hvordan du kan skræddersy din webshop til flere forskellige målgrupper? Så kontakt os i dag og hør om vores effektive, integrerede løsninger.